۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۰۳

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه مطرح کرد؛

ریزش اعضای کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه با محدودیت‌های کرونایی

ریزش اعضای کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه با محدودیت‌های کرونایی

کرمانشاه- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به ریزش اعضای کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، گفت: این ریزش اعضا به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر معصومه حسنی خونسار بعد از ظهر پنجشنبه در نشست انجمن کتابخانه های شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: تکمیل کتابخانه مرکزی و پیگیری اعتبار برای این پروژه یکی از اهمیت‌های حوزه کتاب در استان کرمانشاه است.

وی در مورد کاهش اعضای کتابخانه های عمومی در استان کرمانشاه، بیان کرد: یکی از دلایل اصلی ریزش اعضای کتابخانه های عمومی تعطیل شدن کتابخانه های عمومی در ایام کرونا بود که در آن زمان تمام فعالیت‌ها از طریق فضای مجازی انجام می‌گرفت و نه تنها کتابخانه های کرمانشاه بلکه کل کشور درگیر این مشکلات بودند لذا کتابخانه های عمومی ارتباط با اعضای فعال خود را از طریق فضای مجازی حفظ کرده و حتی آمار افزایش عضویت بیش از سال‌های قبل شده است و حضور چشمگیر مردم در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گویای این موضوع است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه به عنوان انجمن برتر کشور معرفی شد.

وی در خصوص یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کرمانشاه، گفت: در سراسر استان کرمانشاه ۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کننده داشتیم که با رشد ۴۶ درصدی نسبت به دوره قبل جز استان‌های برتر کشور در برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی بودیم.

حسنی خونسار افزود: تمامی فعالیت‌های جنبی و کتابخوانی در ایام کرونا از طریق فضای مجازی نشر داده می‌شد و مخاطبان از طریق فضای مجازی فعالیت‌ها را پیگیری می‌کردند و در برگزاری برنامه‌های مناسبتی و جنبی مشارکت می‌کردند.

وی در خصوص کتابخانه های زلزله زده و تکمیل آن گفت: کمیته اعتبارات شهرستان‌ها برای کمک به تکمیل و بازسازی کتابخانه عمومی زلزله زده و خصوصاً کتابخانه عمومی علی ابن ابی طالب (ع) در شهر کوزران باید همت مضاعف داشته باشند.

کد خبر 5467154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha